Pages

Friday, December 17, 2010

PEMBALASAN

Sape x penah tau pasal cite si Tanggang anak durhaka?Makanya korang pon adalah keturunan Melayu yg durhaka juga hendaknye. Ishk, teruk betol korang ni, Indonesia pon ade cite Malin Kundang tau pasal Si Tanggang tapi dlm versi Indon lah.

Meh sini saya sinopsiskan ceritanya:
SiTanggang anak kpd Si Talang & Si Deruma. Mereka adalah keluarga nelayan yg hidup serba miskin. Pada suatu hari<---Sila baca spt kanak2 yg memasuki pertandingan bercerita, Si Tanggang berjaya mendapat kerja sbg anak kapal. ST berjanji kpd ke-2 org tuanya akan kembali setelah jadi kaya. ST sgt rajin bekerja sehingga dilantik menjadi nakhoda kapal & berkahwin dgn puteri Raja.
Pada suatu hari<---Sekali lagi, kapal ST telah berlabuh d perairan kampungnya sendiri. Berita ini telah sampai kpd ke-2 orang tuanya, dgn ati gembira mereka pergi kpd ST yg sdg berada d kapal dgn mengayuh sampan. Tetapi, ST berasa malu dgn kedaifan org tuanya & purak2 x kenal sekaligus menghalau mereka. Si Ibu berasa sgt kuciwa dan menyumpah ST menjadi batu.

 X sempat nk mintak ampun dr ibunda. Betol k ek?Macam ada org ukir je.

Itulah balasan anak yg durhaka kpd ibu-bapanya.Allah bayar cash. Apa plak contoh2 balasan yg lain?

Balasan isteri derhaka x sendukkan nasi utk suami (Die senduk nasi die sorang jer, pastu wat muka x bersalah): "X per, u belilah cotton butt pakai duit sendiri" Kata Si Suami. Haaa..Padan muka, x pasal2 kena pakai duit sendiri. Walaupn x sampai 10 hengget tpi tetap x sampai ati nk gunakan duit sendiri.

Balasan suami yg lupa nk bawak isteri g makan sb sibuk nk mancing siakap: "Esok u balik keja, i masak megi je. itupn tuk i sorang"<---Ini bukan saya, saya x sederhaka ini, malah lebih derhaka.whahaha

Balasan utk suami & isteri yg berkahwin:
 Tentulah hantaran dr pihak suami & dibalas oleh si isteri

Balasan pengguna Bonuslink yg tegar sehingga sanggup membiarkan minyak k tahap kritikal selagi x berjumpa dgn SHELL kiosk. En.Beh sungguh angin bila situasi ini berlaku seraya berkata "Kalau kereta ni berhenti, Syg g jalan kaki cari minyak"Elehhhh kunun je tu..Macam lah sampai ati nk biarkan isteri comel die ni jalan kaki n menghapuskan segala lemak d perut.
Owh..Trimas En.Bonuslink d atas pembalasan yg manis ini. Hari2 tunggu abg kurier depan pintu. Sabar ye Pn.Syg


2 comments:

  1. ape merepek le blog ko ni...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Better merepek drpd ada blog tpi x pernah nk merepek.

    ReplyDelete

 

Sample Text