Pages

Saturday, October 23, 2010

TOLONG!!!P.E.N.C.U.R.I

NeNong....Nenong...Nenong..
U'RE UNDER ARREST

Oh Tidak..Rumah saya tidak dirampok, saya juga tidak diragut. Suami saya juga masih di sisi, masih belom ade sesape yg berani kebas. AWAS!! Kepada sesape yg berniat ekk.

Sedih sgt kalau ada d kalangan kite ada habit mencuri ni. Kadang2  tu, bukan sebab si pencuri x de duit, tpi da jadi habit la plak. Selagi x kena tangkap, mmg besh la dik oiii tapi bile da tertangkap, sape yg malu??

Mari kite kaji sebab2 si pencuri berperangai mazmumah nih:-
1. Ketagihan
Bukan ketagih dadah tau, tpi si pencuri ni akan berasa gatal tangan kalau x g mencurik. N yg paling besh diorang ni bukannyer x de duit. Tapi dua2 jenis ketagihan pon adalah berdosa OK.     
2. Kesilapan kecil
Ada juga orang yg disalah anggap sebagai pencuri keranan kesalan kecil spt secara x sengaja menyorokkan barang atau terlupa untuk membayar. Oh, ibu saya pernah jatuh d kategori ini. Bile nk kuar dr 1 pasaraya, terus kena tahan ngan guard. Rupanya2 ada kasut baby yg termasuk dlm barangan yg dah dibayar. Aikk, magik sungguh..Bile n bagaimana kasut tu ada kat situ??nasib x kena tangkap u...Kalau x, saya membesar dengan kekurangan kasih syg seorang ibu. Huhu..
3. Grab d opportunity
Da barang yg lama sudah dihajati depan mata, rasa selamat plak tu utk diambil, maka grrrrraaabb n C.A.B.U.T

Setelah saya mengodek2 En. Google, ada d antara si pencuri ni yg dikategorikan berpenyakit kleptomania . Kleptomania ni adalah sejenis penyakit mental yg cenderung utk mencuri sekecil2 atau semurah2 barang. Dan yg paling sedih, pesakit ini juga x menyedari mereka melakukan jenayah mencuri.

Jom layan video dr Youtube ni:-

Apada ini pencuri?? 

No comments:

Post a Comment

 

Sample Text