Pages

Thursday, August 16, 2012

TAK CURRRRRLAAASSSSS LAH BELI KUIH RAYA. Ai buat sendiri tahu??

Currently rumah is macam kapal karam. Buat kuih raya punya pasal, habis 1 rumah tunggang-langgang. Gadjet2 dapur yg dah setahun bertapa dlm kotak memasing habis saya keluarkan semua. Ada atas lantai, ada atas meja, ada atas kitchen bar, ada jugak yg saya letak atas mesin basuh, semua tempat dah penuh kan??atas mesin basuh pon jadi. Itu belom lagi tepong berselerak atas kabinet dapur, gula kastord tertumpah atas lantai.

 



Sebenarnyer bukanlah rajin sangat pon nak buat2 kuih ni tapi buat syarat je sebab masa mula2 kawen, En.Beh belikan oven. Pastu, saya siap redeem mixer pakai point bonuslink. Dah jatuh wajib lah kan utk buat kuih sendiri walaupon hanya 3jenis kuih simple2 saje. Buat TETAP kena buat. Yang penting jangan sampai En.Beh convert oven tuh jadi aquarium. Sapa yg susah?

Tart Nenas kesukaan saya. Biar rupa huduh, yg penting nenas melimpah ruah

Biskut jejari beli kt pasar malam RM14/kg. 1 salut ngan dark coklat, 1 lagi salut ngan white coklat. pastu tabur ngan hazelnut/colorful rice.

Kuih sedap sepanjang zaman. Cornflakes madu

Kalau dah x sempat sangat, packing baju cepat2  n terus balik umah ibu. Balik dr kampung nanti baru pikir nak kemas rumah, nak cuci pinggan-mangkuk, nak cuci toilet, nak lipat baju, nak cuci kipas, nak sapu rumah, nak mop lantai, nak vacuum karpet, dan lain-lain lagi. Lagipon saya bercuti setakat cuti umum je. Hari Rabu start kerja semula, blh lah kemas rumah masa tu. Berharap xde tetamu datang beraya selagi saya blom siap kemas rumah. Kalau ada pon, saya akan suruh mereka layan diri sendiri sambil2 saya sambung kemas2 rumah. Hahahaha giler kena mengumpat aku lepas tu.

Baju atas sofa 2-seaters. yg atas 3-seaters 3x ganda banyak dr ni.

Yg ni kuantiti sebelom siap masak kuih. Sila imagine sendiri kuantiti selepas kuih siap dimasak. EH, dah boleh jadi soalan matematik UPSR tahun ni.


SELAMAT HARI RAYA SEMUAAAAAAAA
SELAMAT HARI RAYA KELUARGAAAAA



3 comments:

  1. hai puan sayangggg..amboii lama betul awak tak update yerr


    selamat hari raya haji hahah..dh nak raya haji ni..pn sayang hujung minggu ni dtg jb jom singgah UTM..ada karnival jom sihat..sy bukak booth boleh kita jumpa kat sana =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama sesangat kan....sibuk bebenor gamaknyer.since last week dok bw mana2 entry yg tertinggal. ni baru abis bw. PENATTTTT...

      xtau ler dapat menyinggah ke mana2..Pergi hantar adik ipar menikah pastu balik haritu jugak k KL.

      Kalau sempat nanti saya roger. 017-3536942 (salwa)

      Delete

 

Sample Text