Pages

Thursday, December 22, 2011

Biarkan Dia Dengan Walker-Walkernya..

Masa beli kemain excited die ngan walker baru. Tapi sekejap je lorh, pastu dia ntah kemana, walker saya letak je dlm bilik si kecik ni. Bukannya dia nk naik pon, masukkan je dlm tuh terus meraung2 macam orang pukul dia. Baru2 nih, saya try bawak dia jalan2 guna walker kt luar rumah. Hamek engkau...orang lain naek basikal, dia naek walker. Kalau kena kejar ngan anjing, pandai2 awak lah melarikan diri yer?Mungkin training terbaik utk belajar jalan bg budak si berat vuntut nih.

video









Monday, December 19, 2011

Selamatkah Anak Itu?

Mula2 dia duk tarik2 wayar extension chord ngan drawer tv cabinet. Bahaya ooOOOOoooo

video


video

Lepas tuh Si Bonda ngan Si Walid yg prihatin pon mengambil langkah berjaga2:
          1. Letak bekas VCD supaya dia x blh capai ext.chord
             n spy x terkena kezutan elektrik.
          2. Tampal drawer spy dahi si anak x benjol.

Lihatlah rumah hakak yg bertampal2. Ah..Lantok ler, yg penting anak hakak selamat.


Tapi bila dia dah pandai angkat badan separuh macam nk berdiri, sekarang dia sudah boleh keluarkan semua VCD dlm bekas tuh. AIYAKKKKKKKK habis koyak semua plastik VCD. VCD pakai plastik adalah sgt ketara pembelian cetak rompak. KANTOI!!!Nampak dlm gambar di atas Si Anak sedang pegang cover VCD?Itu baru 1 tahu???

Wednesday, December 14, 2011

Kemaafan Itu Sesuatu yg Manis

Siapa tgk drama bersiri Cinta Elysa?Masa tgk cerita tuh saya punyalah emo sb pasangan tersebut tersgtlah bengal (sopan x saya xnak tulis BODOH?). Mana x nya, yg pompuan hengat suami nk ceraikan die n x nak cakap n sebut pape. Yg lelaki pon sama gak takot bini  mintak cerai. Padahal dua2 masih sayang-menyayangi tapi sb ego, ikut hati, keras kepala n hasutan syaiton nirrajim dua2 pon pendam perasaan masing2 dan xnk berkomunikasi. Bila tgk tv mmg rasa x logik, rasa macam nape susah sgt nk bgtau perasaan korang. Luahkan je lah kn?Tapi sebenarnya, mmg sgt susah nk aplikasikan dlm kehidupan sebenar.

Kalau pasangan suami isteri mungkin senang nk berbaik semula sb kerap berjumpa,  senang je nk tahu pasangan kita tgh HOT ngan kita. Dah x bercakap 3hari 3malam n tidur pon asing2, xkanlah xpaham2 lagikn?Lagipon bonding die lain macam uolzzzz...Aishhhhhh...susahlah nk explain, hanya org dah kawen je yg paham. Orang yg masih bujang sila hubungi hakak jika mahu keterangan lanjut.

Masalah ini akan menjadi sukar jika melibatkan hubungan antara keluarga, kawan2, rakan sekerja malah jiran tetangga juga. Si cucu akan merajuk sehingga x pulang berhari raya kerana masih merajuk dgn atok yg tidak merestui perkahwinan beliau. Si jiran akan tersinggung dgn jirannya  yg tidak meninggalkan space utk menyidai pakaian. Si Abu merajuk dgn Si Ali kawan sehidup semati (kalau x rapat, x kuasa Si Abu nk merajuk) kerana tidak menghadiri majlis perkahwinan beliau. Mula2 mmg merajuk n marah tapi lama-kelamaan hubungan terus terputus kerana Si Cucu, Si Jiran dan Si Abu sudah ada kehidupan sendiri yg perlu diteruskan. Hanya sesekali perasaan merajuk akan muncul kembali bila hari raya Si Cucu terkenangkan Si Atok atau Si Abu terlihat status FB Si Ali. Boleh makan tahun tau perasaan merajuk tuh bersarang dlm diri.

Jadi haruslah salah seorang dr pasangan tersebut berusaha utk menjernihkan keadaan. Bila salah seorang sudah memulakan bicara, tanya apa pasangannya x pueh hati secara elok2, manis2 dan comel2, bukan nk mengungkit tpi mahu tahu apa yg terbendung di hati, pasangannya haruslah menerima dan memaafkan dgn hati terbuka. Hati akan sgt berbunga2 bila hubungan yg lama terputus bersatu kembali, macam jatuh cinta pandang pertama ko...

KEMAAFAN ITU SGT MANIS YAWWW!!
 

Sample Text